2008. június 15., vasárnap

Vonatos album

A nagyobbik keresztfiam idén volt 15 éves és pénteken, június 13-án ballagott az általános iskolából. Őt szerettem volna meglepni egy teljesen általam készített figurás albummal. Az ötletért nagy-nagy köszönet Mesi betűs albumának, valamint az általa ajánlott oldalnak, ami alapján a figurás album már pár hónapja belerágta magát a fejembe:
http://www.twopeasinabucket.com/pg.asp?cmd=display&layout_id=1222246

Miután Gabesz már kiskora óta imádja a vonatokat, így egyértelmű volt a számomra, hogy csak mozdony alakú album jöhet szóba. Kettő sablont is találtam, ami tetszett és bár a másik kicsit "nagyfiúsabb" lett volna, az idő rövidsége miatt a könyebben kezelhetőt választottam.
A nagyfiúsabb:
http://www.coloriages.biz/coloriages/65/imprimer/4/Trains

Hogy is készültek:
Mesi sokat segített és elmagyarázta, hogy készítette el az alapot a LOVE-s albumjának és pontosan miből is. Tehát vettem könyvkötő kartont. A fedlapok nálam picit vastagabbak, mint a belül található kartonok, először ezeket készítettem el. Nem volt könnyű a kartonokat megfelelőre faragni...
A mintás papírokat körbevágtam, akkorára, mint a kartonok és felragasztottam. Nekem nem vált be, hogy az élekre ráhajtsam a papírokat, így azokat csak tintázással takartam, vagyis az éleket, meg a mintás papírok peremét is tintáztam. Minden egyes fotót tépett fotókartonra raktam, azok szélét szintén tintáztam és egyiket-másikat szegecsekkel, miltonkapcsokkal, vagy gliterrel díszítettem.
Minden oldalon az egyik fotót a kartonjával csak a széleinél rögzítettem az alap mintás papírhoz, ezzel kis zseb alakult ki. Fotókartont méretre vágtam, a széleit tintáztam, szegecset raktam bele és abba szalagot fűztem. Ezekre kis üzeneteket írtam a keresztfiamnak, kis emlékeket. A hátuljukra keskenyebb sávban még egy karton darabot ragasztottam, hogy ne legyen olyan sérülékeny és könnyebb legyen a zsebekből ki-behúzni. A fotókat a hátterével felragasztottam az alapra és kis kiegészítőkkel díszítettem, mint pl. fa virágok, matricák, gombok, stb.
A felső borítón kaparós matricákat és virágot is használtam, a hátsó borítón pedig nyomdáztam és ide is raktam virágokat. Itt egy nagy zsebet alakítottam ki. Ebbe egy személyes üzenetet rejtettem el a keresztfiam részére, valamint két idézetet:

„Álmodtam egy világot magamnak,
Itt állok a kapui előtt.
Adj erőt, hogy be tudjak lépni,
Van hitem a magas falak előtt!”
(Edda)

„Szeress, reszkess, keress új reményt,
fújj el, hallgass, lásd meg újra a fényt!
Veszíts, válassz, minden út egy helyre visz,
vakulj, égj el, valaki csak benned hisz.”
(Ákos)

Töltöttem le más formákat is, szóval nem egy ilyen album van még születőben :)

Nincsenek megjegyzések: